MyCuralia: voeg vanaf nu zelf documenten toe aan uw Curalia-dossier!

Deel
FacebookLinkedInInstagram
Digitaliseren staat bij Curalia gelijk aan de zaken vergemakkelijken voor u als klant. Zo kunt u, waar en wanneer u maar wilt, toegang krijgen tot uw pensioen- en verzekeringsdossiers. Op uw smartphone, tablet of laptop. We blijven MyCuralia verder ontwikkelen. Zo kunt u na de implementatie van ItsMe enkele maanden terug, nu ook zelf documenten toevoegen aan uw Curalia-dossier.

Wat kunt u precies met uw MyCuralia-account?

Op MyCuralia herkent u de beveiligde zones met gepersonaliseerde inhoud dankzij het sleuteltje naast de iconen 'Mijn klantgegevens, Mijn contracten, Mijn documenten'. Nadat u bent ingelogd via Itsme bijv., kunt u al uw gegevens raadplegen. De gegevens op uw MyCuralia-account zijn gekoppeld aan die van onze database. Het beveiligde deel van MyCuralia bestaat uit:

Klantgegevens:

De klantgegevens omvatten uw gegevens zoals die naar ons gecommuniceerd zijn. Indien één van deze elementen veranderd zijn, gelieve ons dan op de hoogte te brengen zodat onze diensten aan uw persoonlijke situatie aangepast blijven.

Contracten:

U hebt ook de mogelijkheid om uw contracten, of deze van uw vennootschap, te raadplegen, of het nu gaat om verzekerings- of pensioencontracten. Op uw pensioencontracten kunt u alle gegevens terugvinden en bijvoorbeeld het bedrag van de door u, door uw vennootschap of door het RIZIV betaalde premies in 2022 en 2023, zien. Nadat u hebt berekend hoeveel u fiscaal kunt aftrekken, vindt u er ook de nodige informatie (rekeningnummer, gestructureerde mededeling) om uw storting uit te voeren.

Documenten:

Wanneer u uw belastingaangifte invult, hoeft u niet langer te wachten om uw fiscale attesten te krijgen: het is beschikbaar in de rubriek Mijn documenten van MyCuralia, net als de jaarlijkse bijvoegsels, waarop u het al gespaarde bedrag vindt.

Wat is er nieuw op MyCuralia?

Sinds kort kunt u zelf documenten opladen op uw account, die meteen aan uw Curalia-dossier worden toegevoegd. Het gaat om:

  • een kopie van uw identiteitskaart
  • de activiteitsverklaring voor het RIZIV-statuut
  • het getuigschrift voor arbeidsongeschiktheid voor het RIZIV-statuut

Deze functie heeft een dubbel voordeel: enerzijds worden deze documenten hierdoor sneller aan uw dossier toegevoegd, anderzijds is dit beter voor het milieu dan e-mails of fysieke kopieën te versturen. Deze evolutie kadert in het duurzaamheidsbeleid van Curalia om tegemoet te komen aan haar ESG-doelstellingen.

tablet
MyCuralia

Niet-beveiligde omgeving

Naast deze beveiligde omgeving, kunt u op een niet-beveiligd deel van MyCuralia ook interessante en nuttige hulpmiddelen terugvinden in het kader van pensioen(opbouw) en verzekeringen, alsook wetenschappelijke en administratieve informatie over uw beroep. Pas afgestudeerde zorgverleners vinden er ook nuttige links om hen op weg te helpen in hun beroepsleven.

En last but not least: via het MyCuralia-platform kunt u zich inschrijven voor allerhande webinars.